"Ευχαριστώ αυτούς που κράτησαν τη Θρησκεία μου, τη Γλώσσα μου και την Εθνικότητά μου, για να είμαι Χριστιανός και να λέγομαι Έλληνας."


(Παύλος Βρέλλης)





«Δεν ήρθε πρώιμα η άνοιξη κι ουδέ το καλοκαίρι.

Χαιρόμαστε, χορεύουμε και ψιλοτραγουδάμε,

γιατί ελευτερωθήκανε, αητέ, τα Γιάννενά μας!»






«Την Ιστορία μελέτα παιδί μου,
γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία,
αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο... »
[Ιπποκράτης]





Απελευθέρωση Ηπείρου - 100 Χρόνια Ελεύθερα Γιάννενα (βίντεο)

Δείτε ένα εξαιρετικό βίντεο που δημιούργησε ο κ. Ναπολέων Ροντογιάννης
και δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του: «ΓΙΑΝΝΕΝΑ - ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΕΥΡΓΕΤΩΝ».
Το βίντεο περιέχει γκραβούρες και χαρακτικά έργα
περιηγητών του 19ου αιώνα μέχρι και το 1913,
οπότε και απελευθερώθηκε ολόκληρη η Ήπειρος.






[ Από το αρχείο του ιδρύματος: "Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή" ]


Απελευθέρωση Ηπείρου - 100 Χρόνια Ελεύθερα Γιάννενα 

24 Ιούνιου 1881: απελευθέρωση της Άρτας
12 Οκτωβρίου 1912: απελευθέρωση της Φιλιππιάδας
21 Οκτωβρίου 1912: παραδόθηκε η Πρέβεζα
7 Δεκεμβρίου 1912:  ο στρατός της Μακεδονίας εισήλθε στην Κορυτσά
21 Φεβρουαρίου 1913: απελευθερώνονται τα Γιάννενα
23 Φεβρουαρίου 1913: απελευθέρωση της Παραμυθιάς και ολόκληρης της περιοχής
27 Φεβρουαρίου 1913: απελευθερώνεται το Αργυρόκαστρο
3 Μαρτίου 1913: απελευθερώνονται οι  Άγιοι Σαράντα

Αναδημοσίεση από το e-giannena
«ΓΙΑΝΝΕΝΑ, ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ»