"Ευχαριστώ αυτούς που κράτησαν τη Θρησκεία μου, τη Γλώσσα μου και την Εθνικότητά μου, για να είμαι Χριστιανός και να λέγομαι Έλληνας."


(Παύλος Βρέλλης)





«Δεν ήρθε πρώιμα η άνοιξη κι ουδέ το καλοκαίρι.

Χαιρόμαστε, χορεύουμε και ψιλοτραγουδάμε,

γιατί ελευτερωθήκανε, αητέ, τα Γιάννενά μας!»






«Την Ιστορία μελέτα παιδί μου,
γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία,
αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο... »
[Ιπποκράτης]





Ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος στο Μπιζάνι.


8η Φεβρουαρίου 1913. 
Περί την δεκάτην πρωινήν ώραν ο κ. Πρωθυπουργός συνοδευόμενος υπό του κ. Νίδερ, αφίκετο εις Φιλιππιάδαν εκ Πρεβέζης και μετ' ολίγον, μετά του Διαδόχου, των πριγκήπων και του Επιτελείου ανεχώρησε δι' αυτοκινήτου εις το Εμίν Αγά προς επίσκεψιν του στρατοπέδου [...] και των χειρουργείων [...].
Μετά πρόχειρον γεύμα παρατεθέν υπαυθρίως επί κιβωτίων, ενώ λεπτή βροχή έπιπτεν, επροχώρησαν προς λόφον τινά όπως ίδωσι το Μπιζάνι. [...]

ΠΡΕΒΕΖΑ. «Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΑΦΙΧΘΕΙΣ ΕΙΣ ΠΡΕΒΕΖΑΝ».
ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ.
[ΠΗΓΗ: ΙΔΡΥΜΑ ΑΚΤΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΙΣ]

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ. Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΒΑΡΕΙΑΣ ΠΥΡΟΒΟΛΑΡΧΙΑΣ 105 ΧΙΛ.
ΛΟΧΑΓΟΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ ΚΙΜΩΝ ΔΙΓΕΝΗΣ.
[ΠΗΓΗ: ΙΔΡΥΜΑ ΑΚΤΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΙΣ]


ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (κέντρο)
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ Λ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟ (δεύτερο από αριστερά)
[ΠΗΓΗ: ΙΔΡΥΜΑ ΑΚΤΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΙΣ]