"Ευχαριστώ αυτούς που κράτησαν τη Θρησκεία μου, τη Γλώσσα μου και την Εθνικότητά μου, για να είμαι Χριστιανός και να λέγομαι Έλληνας."


(Παύλος Βρέλλης)





«Δεν ήρθε πρώιμα η άνοιξη κι ουδέ το καλοκαίρι.

Χαιρόμαστε, χορεύουμε και ψιλοτραγουδάμε,

γιατί ελευτερωθήκανε, αητέ, τα Γιάννενά μας!»






«Την Ιστορία μελέτα παιδί μου,
γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία,
αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο... »
[Ιπποκράτης]





«ΓΙΑΝΝΕΝΑ: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ» - (ποίημα)


Διαβάστε το υπέροχο ποίημα με τίτλο: «ΓΙΑΝΝΕΝΑ: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ»
που έγραψαν οι μαθήτριες του ολοήμερου τμήματος του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακίου:
Κούγκουλη Ανθή, Κωνσταντινίδη Βασιλική, Πάνου Ζωή και Πλάτσερ Γαβριέλλα 
με το συντονισμό της δασκάλας τους Λαμπρινής Λιάτσου.

Με το ποίημα αυτό συμμετέχει το Δημ. Σχ. Σταυρακίου στις φετινές εκδηλώσεις 
για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων.


ΓΙΑΝΝΕΝΑ: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ

Γιάννενα, πόλη ιστορική.
Γιάννενα, πόλη αγαπημένη.
Γιάννενα, πόλη τιμημένη!

Εσύ που νίκησες τους Τούρκους.
Εσύ που πάλεψες για τη Λευτεριά.
Εσύ που γεννάς ανθρώπους με δύναμη ψυχής...
Για σένα ΑΞΙΖΕΙ να θυσιάζεται κανείς!

Γιάννενα, πόλη που μυρίζει Ελλάδα!
Που δεν αντέχει ζυγό.
Στη λίμνη σου Παμβώτιδα
καθρεφτίζονται πρόσωπα ηρώων που θυσιάστηκαν για σένα!

Πατεράδες άφησαν παιδιά ορφανά,
στρατιώτες έδωσαν τη ζωή τους πολεμώντας μέρα-νύχτα
με όπλο την αδάμαστη ψυχή τους!!!
Και, η σκληρότητα των Τούρκων, τελικά ηττήθηκε
από τη δύναμη του νου και τη φλόγα της καρδιάς των Ελλήνων.
«Κυρά-Φροσύνες», νίκησαν πολλούς «Αλη-πασάδες»...
Γιαννιώτισσες, Σουλιώτισσες, έμειναν φωτεινό παράδειγμα στην Ιστορία.
Το αίμα τους που χύθηκε για μας τους νέους, είναι τιμημένο ως τώρα!

Τόσα χρόνια περιμέναμε τη λευτεριά
και ήρθε...
κι άστραψε «φως» ειρήνης και χαράς.
480 χρόνια σκλαβιάς, μας γεμίζουν μνήμες...
100 χρόνια λευτεριάς, μας γεμίζουν ευθύνες!

Το όνομά σου Γιάννενά μου, ταυτίζεται με την αγάπη και την ειρήνη,
με το φιλότιμο, την αρχοντιά και τη φιλοξενία.
Δεν γνωρίζεις από μίσος, ούτε οργή, ούτε εγωισμό.
Είσαι ό,τι πιο «πλούσιο» και χαραγμένο έχω στην καρδιά μου,
γλυκά μου Γιάννενα...!

Γιάννενα, πόλη ιστορική.
Γιάννενα, πόλη τιμημένη.
Πόλη μου, αγαπημένη!