"Ευχαριστώ αυτούς που κράτησαν τη Θρησκεία μου, τη Γλώσσα μου και την Εθνικότητά μου, για να είμαι Χριστιανός και να λέγομαι Έλληνας."


(Παύλος Βρέλλης)





«Δεν ήρθε πρώιμα η άνοιξη κι ουδέ το καλοκαίρι.

Χαιρόμαστε, χορεύουμε και ψιλοτραγουδάμε,

γιατί ελευτερωθήκανε, αητέ, τα Γιάννενά μας!»






«Την Ιστορία μελέτα παιδί μου,
γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία,
αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο... »
[Ιπποκράτης]





Το Γυμνάσιο Σταυρακίου συμμετέχει και τιμά τα 100ά Ελευθέρια της πόλης των Ιωαννίνων


Το Γυμνάσιο Σταυρακίου συνεχίζοντας τις εκδηλώσεις με αφορμή τα 100ά Ελευθέρια της πόλης των Ιωαννίνων, έπειτα από την συμμετοχή στην Εκπαιδευτική Διημερίδα της Δ/θμιας Εκπ/σης με το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Στο δρόμο για την απελευθέρωση» -  Προσεγγίζοντας την ιστορία της Απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, διοργανώνει έκθεση ζωγραφικής με έργα των μαθητών και των μαθητριών του τα οποία θα εκτίθενται μέχρι και τις 20 Μαρτίου στο Πνευματικό Κέντρο Σταυρακίου.

Επίσης την παραμονή της 21ης Φεβρουαρίου προγραμματίζει επίσκεψη στα Τουρκικά οχυρά της Σαδοβίτσας (Μάρμαρα) όπου θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση στο χώρο και ομιλία από τον κύριο Χάρη Λεοντάρη ο οποίος έχει γράψει σχετικό βιβλίο με τίτλο: «Η Σαδοβίτσα στην απελευθέρωση των Ιωαννίνων 1912-13».

Θα γίνει ιδιαίτερη αναφορά στον Σαδοβιτσινό δάσκαλο Δημήτρη Παπαϊωάννου ο οποίος υπήρξε σύνδεσμος και πληροφοριοδότης του ελληνικού στρατού την περίοδο της πολιορκίας της πόλης των Ιωαννίνων και συνέβαλε τα μέγιστα στην τελική νίκη και την απελευθέρωση της πόλης των θρύλων και των παραδόσεων. Θα αποδοθεί με τον βιωματικό αυτό τρόπο από τους μαθητές του Γυμνασίου Σταυρακίου η πρέπουσα και οφειλόμενη τιμή στον αγωνιστή δημοδιδάσκαλο ο οποίος σε επιστολή του προς τον Δ. Σαλαμάγκα το 1961, μεταξύ άλλων, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Ὅλη αὐτὴ ἡ προσπάθειά μου, ἐγένετο ἄνευ οὐδεμιᾶς ἀνταμοιβῆς , οὐδὲ μιᾶς δραχμής. 
Μόνον καὶ μόνον, διὰ να ἀναπνεύσω τὸν ἀέρα τας Ἐλευθερίας. 
Αὐταὶ εἶναι αἱ ἐθνικαί μου ὑπηρεσίαι, ἀγαπητέ μου κ. Δ. Σαλαμάγκα
καὶ πιστεύω νὰ σᾶς διεφώτισα πλήρως.
Σᾶς χαιρετῶ ἐγκαρδίως
Δ. Παπαϊωάννου
Παλαίμαχος Συνταξιοῦχος Δημοδιδάσκαλος»